vineri, 10 decembrie 2010

Spinnerbait - clasa compacta

Am descoperit cu ceva vreme in urma, intr-un magazin cu articole de pescuit al carui proprietar se incapataneaza sa aduca si altceva decat ce putem gasi in mod curent si repetitiv in ofertele majoritatii importatorilor de prin Romania, un jig care inglobeaza calitatile unui spinnerbait, fara a mai avea nevoie si de clasica bucata de sarma (vezi foto). Mi s-a parut o idee interesanta si eficienta, asa ca...
...am cumparat cateva bucati.






Cautand pe internet, am aflat ca “smecheria” se numeste spinner jig si nu e chiar atat de noua cum mi se parea mie, fiind un produs cu o larga utilizare atat pe continentul nord american cat si in Marea Britanie si tarile nordice, in Europa.



Nu am apucat sa-l testez in foarte multe ocazii, dar am ramas placut surprins de rezultate. Vara trecuta, pe un canal intre doua lacuri din complexul Razelm-Sinoe, am reusit in cateva ore sa aduc in barca aproape toate speciile de rapitor prezente in zona: multi bibani, un strapazan si un salau mai imbracat, o stiuca maricica si inca vreo doua marlite. Asta in conditiile in care colegul de barca a trebuit sa se multumeasca cu cativa bibanei subnutriti, la jig-uri clasice. Am “jucat” numai in contact quasi-permanent cu substratul. In toamna, pe apa mult mai rece, am avut doua stiuci, una pe substrat si una la tractare lenta intre ape, asta intr-o zi in care nimeni nu a prins nimic, la nici un fel de naluca. In fine, acum cateva zile, am incercat “chestia” pe un canal mort al Dunarii, fiind singurul care a prins o marlita.
Concluzia? Pare o solutie buna si merita incercata, vad ca place rapitorilor. Sunt convins ca cei mai experimentati sunt deja familiarizati cu ea, dar am considerat ca poate fi o informatie utila si am postat-o aici, in speranta ca poate folosi cuiva.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu